lördag 3 januari 2009

Slipp skavsår på brösten




Hur många är det som tejpar sina bröstvårtor med plåster, coachtejp eller liknande för att undvika smärtsamma skavsår under långlopp? På mitt första Stockholm Marathon 2007 så förundrades jag över alla karlar som stod och tejpade sig inför loppet. Efteråt förstod jag varför. Har man väl fått skavda bröstvårtor så minns man det :)

När jag botaniserade i en löparbutik i London i somras så hittade jag NipGuards, en enkel och billig lösning på problemet med skavda bröstvårtor.

NipGuards är små (ca 2 cm) självhäftande sexkantiga saker gjorda i ca 1 mm "skumgummi" med hålighet i mitten. Dessa fäster man på (snarare runt) bröstvårtan och där sitter de och skyddar inte bara själva bröstvårtan, utan även större delen av vårtgården. Jag har inte haft ett enda skavsår i bröstvårtetrakten sen jag började använda dem.

På långpasset i söndags hade jag på dem i över 10 timmar och de satt perfekt.
Inte är de svåra att få av heller. Ett klart bättre alternativ än tejp, plåster o dyl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och han är tillbaka på jobbet, Äntligen!!!

Zebban sa...

Där har du fel! Muahahaha. Sitter faktiskt hemma och bloggar.