lördag 17 januari 2009

Ett stöd för löparen


Inför Årets sista långpass var jag på Runnersstore och tittade lite. Bland annat var jag på jakt efter ett par strumpor, då alla strumpor jag har antinegn är ankelstrumpor eller för tjocka (varma) för att användas i mina Asics GoreTex-skor.

Valet föll på X-SOCKS Run Energizer som är ett par s k kompressionsstrumpor. De går hela vägen upp till knät och principen bygger på att de ska hjälpa cirkulationen och bl a sänka pulsen då hjärtat inte behöver jobba lika hårt.
Hur det är med den saken vet jag inte, för jag kan inte avgöra om jag hade lägre puls på passet, men däremot så höll de mina vadmuskler i klart bättre skick både under och efter långpasset.

Normalt brukar mina vader börja kännas efter 3-4 mil, men de kändes inte alls under hela passet! Inte heller kändes det något dagarna efteråt, varken träningsvärk eller något liknande.

Priset var 225 kr och det var värt varenda öre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dessa ska jag inhandla.