fredag 23 januari 2009

Energi med sting




Hur många olika sorters gel har du provat? Hur många av dessa har varit så vidriga att du nästan inte fått ner dem? Själv har jag testat en uppsjö olika gel och hittills är det bara Squeezy som fungerat någorlunda, åtminstone de med citrus- och ananassmak.
De som t ex tillverkar gel med så kallad banansmak borde enligt min mening pryglas offentligt. Om den store Bananguden nånsin upptäcker hur de våldför sig på banansmaken så kommer de få smaka på andra bananer :)

Sportkompaniet på Kungsgatan 68, strax innan Vasagatan, hittade jag nyligen en ny favorit: Honeystinger. Honeystinger tillverkar gel, proteinbars, energibars samt (typ) vingummin. Basen i alla produkterna är honung, en av naturens smartaste livsmedel som innehåller många olika sorters socker, antioxidanter, vitaminer m.m. (Wikipedia har mer info)

Eftersom jag själv älskar honung så var jag naturligtvis tvungen att köpa några Honey Stinger Gold (gel) samt deras Fruit Smoothie variety package (lättuggade vingummin).

Dagen efter var det dags för långpass, så jag fick tillfälle att testa dem snart.
Gelen smakade som honung gör. Pga kylan så blev den lite segare, men det var inget problem. Rund och fin honungssmak, delikat! Vingummina (hur böjer man?) var också väldigt goda. Jag testade att äta några med jämna mellanrum under hela passet och det fungerade ganska bra. De blev också lite segare av kylan, men trots att jag sprnag samtidigt så var det inget stort jobb att tugga samtidigt. Söta och fruktiga i smaken och ingen konstgjord smak, kort sagt jättegoda!

Mitt betyg på dessa två produkterna blir 8 av 10 möjliga. Det som drar ner är priset. Gelen kostade 20 kr, medan vingummina kostade 25 kr.

Trots det höga priset så gick jag tillbaka till Sportkompaniet och köpte då fler gel och vingummin. Passade även på att testa Peanut Butter ‘n Honey Energy Bar. Jag är BARNSLIGT förtjust i jordnötssmak, så denna var jag bara tvungen att prova. För att vara en energibar så var den riktigt god! Rekommenderas om man, som jag, gillar jordnötssmak och honung.

Hittade även några produkter hos Addnature

Inga kommentarer: