måndag 6 april 2009

Ny schysst vätskerygga från TNF

Sist jag var inne i The North Face-butiken i Stockholm så "snubblade" jag över deras senaste nyhet E Race Boa, en vätskerygga med TNF's Boa-system. Ett sinnrikt system med vajer som de hittills använt på utvalda skomodeller. Jag har ett par Arnuva Boa som jag är supernöjd med och blev glatt överraskad när jag upptäckte att de även använt tekniken på en rygga.

E Race Boa är alltså en vätskerygga med Boa-tekniken, vilket gör att man med hjälp av ett hjul enkelt kan reglera hur tajt ryggan ska sitta. Alt eftersom man dricker, och vätskeblåsan bli mindre, så kan man spänna åt ryggan så att den sitter ordentligt. Vanligtvis får man spänna alla remmar på liknande sätt, men Boa-systemet gör det enklare.

Vätskeblåsan rymmer 1,5 liter och den i övrigt mycket spartanskt utrustade ryggsäcken är utrustad med små borttagbara väskor på midjeremmen.

Priset i butik är 799.-

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tja, finns det några fack där man kan ha nycklar,telefon etc och i så fall hur mkt rymmer det?

Passar ryggan även mindre människor säg 170 cm mindre bröstomfång etc etc?

/S

Zebban sa...

Det finns som sagt två mindre väskor på midjebältet. De rymmer mobil, nycklar, gel och etc. Exakt volym har jag ingen uppgift på.
Ryggan är 41 cm lång, så nog borde den fungera för nån som är 170 cm.

Per sa...

Hej,
Vilka butiker säljer den?

/Per

Zebban sa...

@Per: De flesta The North Face-butiker har den. Vet inte vem som säljer TNF i övrigt faktiskt.