onsdag 24 mars 2010

Många roliga nyheter!

Att starta en webshop är nog bland det roligaste man kan göra. När det dessutom dyker upp beställningar från människor som man inte känner så är lyckan total. Jag trodde ju att det primärt skull vara vänner och bekanta som köpte, men så är inte fallet. Ska jag ta det som ett tecken på att jag inte har så många vänner? Nä, jag bara skojar. Ryktet om Runners Gear har ju mina vänner och bekanta hjälpt till att sprida.

Test av produkter
Idag tänkte jag berätta om några av de nyheter som jag hunnit testa själv. Vi börjar med Hammer Nutritions Bars. Hammer gör stor sak av hur naturliga deras bars är. De innehåller inte konserveringsmedel, transfetter, soya, jordnötter, raffinerat socker, mjölkprodukter eller andra tillsatser. De är helt vegetariska och de flesta ingredienser är certifierade organiska produkter. Baren är kallpressad, vilket ger dem ett "hemmagjort" utseende, inte alls det "tillverkade" utseende som de flesta bars har. Dessutom har den inget överdrag, vilket är ovanligt. Alla bars jag provat har haft någon sorts ytbeläggning eller "skal".





När jag öppnade min första Hammer Bar blev jag lite förvånad av utseende just för dess "hemmagjorda" look. När jag sen smakade på den så förstärkes det intrycket, för den smakade verkligen som jag gjort den själv, dvs inte alls någon konstgjord konsistens eller smak. Konsistensen är mjuk och den innehåller inga stora bitar av något, vilket båda är en fördel om man använder den under träning eller lopp. Jag vill slippa tugga mycket eller få en massa små bitar som sen stannar kvar överallt i munnen. Mina egentillverkade Runekakor blev just så. De man köper är klart mycket bättre ska tilläggas.

Den första jag valde att testa var baren med det smidiga namnet Cashew Coconut Chocolate Chip (C4). Eftersom jag är en godisråtta av rang så klingade det namnet väl i mina öron. Jag hade kanske förväntat mig mer av en Chocolate Chip Cookie, men smaken var det verkligen inget fel på, tvärtom! Jag provade även de andra två varianterna och blev inte besviken. Almond Raisin och Chocolate Chip är båda väldigt goda, men C4 förblir nog favoriten tillsvidare.

Tack vare konsistensen så gick det fort att äta den och jag slapp rester i munnen efteråt. Den fungerade utmärkt som ett nyttigt mellanmål och kommer få följa med på långpass och lopp framöver. Nästa stora test blir på TEC i april.

Om ni blir sugna på att testa så ange rabattkoden "Prylblogg" i kassan så får ni 10% rabatt. Gäller tills jag publicerar nästa inlägg, så passa på! OBS! Koden kan inte kombineras med andra rabattkoder.

Inga kommentarer: