måndag 29 juni 2009

Första testet HPL-020

Igår var det så dags att inviga nya ryggan. Fyllde blåsan med 2 liter vatten och packade ner VISA-kort, ID och keps i facket därbak. I framfickorna lades iPhone samt kamera. I handen höll jag min Nathan QuickDraw Plus med Perpetuem för ca 3 timmars löpning.

Jag hade planerat ett lugnt och skönt pass enligt 25/5-modellen (springa 25 minuter och gå 5 minuter), men det blev snarare 4,5 km/0,5 km för enkelhetens skull.

Jag krängde på mig ryggan och den satt som en smäck direkt! Helt fantastisk passform! Det mjuka materialet som "västen" är gjort av är mycket behagligt att ha emot huden. Även efter 3 timmars löpning så kändes ryggan mycket behaglig och jag tänkte inte så mycket på den faktiskt. Munstycket fungerade bra och utgjorde inget hinder.

Nackdelar då? Jag saknar bara en sak och det är magnetfästet för slangmunstycket som TNF har på sina ryggor. På HPL-020 är det en klämma man ska fästa slangen i, men den på bröstbandet och har man det en bit ner så är det precis att slangen når dit. Det blev lite meckigt ibland.

I övrigt är jag bara positiv. HPL-020 slår min TNF Thresher med häst längder! Jag längtar redan till nästa långpass.

2 kommentarer:

Per sa...

Hej,
Köpte en HPL-020 efter att ha läst om den här, och kan inte göra annat än att hålla med dig: den sitter väldigt tajt och behagligt, känns knappt som man bär på något efter ett tag.

Tack för tipset!

//Per

Zebban sa...

Hej Per
Vad glad jag blir att mitt inlägg har hjälpt dig till ett lyckat köp, det är ju precis det bloggen är till för!!!
Tack för feedback'en!
/Sebastian