fredag 26 juni 2009

Nathan HPL-020

Jag kunde helt enkelt inte låta bli! Jag hade beställt HPL-020 samt Synergy 3.0 på Sportkompaniet för att testa hur de kändes på. Jag var i förväg helt inställd på att köpa Synergy'n, men när jag testade HPL-020 så var det den jag föll för.

Dels är den liten och smidig. Den sitter centrerad och koncentrerad mitt på ryggen, till skillnad mot den TNF Thresher jag har (som åxå är en 2-liters rygga) som är lång och smal. Den ger mig mig tyvärr skavsår i ländryggen, vilket har varit rätt plågsamt efter långa lopp eller pass.
Istället för traditionella "ryggsäcksband" så har de valt att skapa en "väst" i väldigt mjukt och behagligt material. Det känns inte alls som en rygga.
Baktill finns det ett litet fack som är avdelat av nät. Det rymmer en hel del t ex plånbok, nycklar etc. I det stora facket ryms vätskeblåsan som rymmer 2 liter. En liten underlig detalj är att det inte finns något att hänga upp blåsan i, utan det verkar vara meningen att den ska ligga löst i facket. Jag tror faktiskt att jag syr fast en liten krok själv.

600 kronor för denna lilla goding är ett fynd enligt mig. Skulle jag köpt den från t ex Zombierunner hade det gått loss på ännu mer inkl frakt (och eventuell tull och moms).

Premiärturen sker i morgon, det ser jag fram emot! Återkommer med utförlig rapport. Här följer några urusla foton tagna med min iPhone:

Höger framficka i nät och med resår.


Vänster fram finns en nätficka och en ficka med blixtlås


Bröstbandet är enkelt att justera vertikalt för bästa funktion.


Liten och smidig som synes

Inga kommentarer: