tisdag 14 juli 2009

Testrapport #2 Garmin Forerunner 310XT

Nu har jag använt min 310:a i några dagar och kan bara säga att jag är supernöjd så här långt.

När jag skulle ge mig ut på lunchen i går så startade jag klockan när jag öppnade porten till gatan och inom 3 sekunder hade jag fått fix på 6-8 satelliter och kunde ge mig av. BLIXTSNABBT!
Idag tog det ca 15 sekunder, men så regnade det från en mulen himmel.
Min gamla 305:a tog minst 5 minuter på sig, men ibland upp till 10 minuter.

Den trådlösa importen är inte snabbast i världen, men bekymmersfri. Vid import till SportTracks så verkar det dock bli något fel, för den tar även med tiden jag har stoppat klockan, t ex när jag stannar för att stretcha efter uppvärmningen. Det sänker snittempot ganska rejält.
Det händer inte i vare sig Training Center eller på Garmin connect.
I SportTracks använder jag profilen för Forerunner 405, eftersom den har trådlös överföring och 310:an inte finns som option ännu. Vet inte om det är ett vanligt problem eller kommer sig av att jag använder fel profil, men jag får googla lite.

Fler rapporter kommer...

7 kommentarer:

Linda sa...

Oh, Låter lovande. Ska ut och testa min imorgon :)

Zebban sa...

Jaså? Du har fått tag i en nu?

Linda sa...

Zebban, Yes. Addnature hade en liten vän åt mig..

Stefan Manning sa...

Kan Du göre en simrapport också?

Zebban sa...

@Stefan: Nja, jag kan inte lova något. Simma är ingen stark gren för mig för att uttrycka det milt.

Anonym sa...

Tjena, om du vill räkna med stoppad tid i totaltid är valbart i sporttracks.. "Inställningar->Visa->Analys->Aktivitetstid".

Prova pilla med dom inställningarna..

Mvh Björn

Zebban sa...

@Björn: Tusen tack! Nu är det som det ska igen!