måndag 21 december 2009

Sista testrapporten om CW-X Insulator Pro Tights

Hittills har mina nya CW-X Insulator Pro Tights fungerat utan anmärkning. Gårdagens långpass fick bli eldprovet, eller snarare isprovet, där de fick bekänna färg på allvar. Läs hela historian här.


Långpasset förlades till TEC-banan i Täby. Planen vara att avverka 55 km, men väl där visade sig förhållandena vara alltför svåra. Dock fick jag ihop 35 km på den till en början helt obanade och oplogade slingan.
Jag genomled kalla vindar och ymnigt snöfall, sprang och vadade tidvis i knädjup snö. Min jacka frös till is på framsidan, men tightsen fungerade utan anmärkning genom hela passet. Under en period kände jag mig kall om baken, men det var allt. Totalt spenderade jag 4 timmar i kylan utan tecken på att frysa om benen.

Efter passet i TEC åkte jag hem och bytte tröjor för att sen avverka ytterligare 12 km runt Brunnsviken. Även under detta pass i -8º fungerade tightsen problemfritt.

Trots att jag avverkat 47 km i ordentligt krävande miljö så kändes benen aldrig trötta. Visst var jag energilös på slutet, men benen kändes fräscha under hela passet, vilket jag tackar CW-X-tightsen för. Jag ska investera i ett par Stabilyx för att se vad de kan göra på de riktigt långa passen.


Efter ca 25 km i TEC-spåret var humöret fortfarande på topp!


Inga kommentarer: