torsdag 29 oktober 2009

Teaser New Balance MR749GY




Hösten har på allvar dragit in över Stockholm med allt vad det innebär. Träden skiftar färg och det är friskt i luften, men samtidigt innebär det även regn och rusk, blöta löv och leriga motionsspår.
Jag tyckte det var dags att införskaffa ett par vettiga trail-dojor som står emot vätan lite bättre än vanliga skor. Mina Asics Gel-Trail Sensor 2 som jag köpte för knappt ett år sen är utrustade med GoreTex och helt fantastiska på vintern, men just nu känns de klumpiga och osmidiga. Eftersom jag vill förlägga många av mina pass i spåren i Ursvik (som är leriga, med ett täcke av blöta löv) så behöver jag en smidig sko som greppar bra i leran och håller ute vätan hyggligt.

Ett besök på Runners Store fick det bli. Min klubbkamrat Emelie och hennes kollega Torbjörn(?) var väldigt behjälpliga och till slut föll valet på NB 749. Då min storlek (47!) inte fanns hemma så beställdes den och jag kunde hämta den igår. Priset för NB MR749GY är 1100 kr.

På New Balance hemsida beskrivs skon så här:
"En allround traillöparsko som har en bra mix av dämpning och stabilitet. Skon är byggd kring en ACTEVA LITE mellansula och har ABZORB dämpning i häl och framfot. En grov sula ger gott stöd och Medial Post ger stöd samtidigt som N-LOCK och STABILITYWEB erbjuder god passform och vridstyvhet."

Inte för att jag är påläst angående NB's olika teknologier, men det blir säkert bra. :)

Första testet sker i kväll, så detta inlägg är bara en liten "teaser". Jag återkommer med en riktigt rapport.

Inga kommentarer: